vrijdag 27 januari 2012

# 28 Crowdsourcing en crowdfunding

Na heel veel informatie ben ik eerst even gestopt, bij mij moet het altijd even bezinken om het op papier te kunnen krijgen. De meest bekende vorm van crowdsourcing voor mij is op twitter de #durftevragen. Deze was bij mij al geruime tijd bekend maar had niet door hoeveel je er mee kunt bereiken. Wat crowdfunding betreft is voor mij de meest bekende tenpages.nl. Dat vind ik helemaal geweldig, zowel voor de auteurs als voor de aandeelhouders. Je kunt op deze manier als beginnend auteur een boek op de markt brengen zonder eerst alle uitgeverijen langs te hebben moeten overtuigen van jou talent. Maar ook als blijkt dat jij de enigste bent die het mooi vindt zul je snel merken als er geen draagvlak voor is. Eigenlijk is het heel erg simpel om zoiets op touw te zetten. Voor de bibliotheek zouden we zeker hier iets mee kunnen en moeten doen.

1 opmerking:

  1. het is inderdaad veel lees- en kijkwerk, maar daarna zijn beide termen ook duidelijk toch?
    Vroeger had je al het spreekwoord: vele handen maken licht werk en zo werken beide termen eigenlijk ook. Ik ben wel benieuwd hoe jij simpel iets op wilt zetten voor bibliotheken m.b.t. crowdfunding....
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen